Fairchild Keukentafelsessie
The human touch in digitale transformatie
Hoe je klantgericht innoveert en direct meer omzet maakt
Donderdag 16 maart 2023, 18:00 uur, Kantoor Fairchild in Utrecht
“Voorheen moesten ideeën van mij komen.
Nu komen ze van de medewerkers zelf,
zijn ze beter en worden ze sneller gerealiseerd.”
Matthijs van de Peppel, Directeur Consumentenmarkt bij NRC doet de inleiding.
NRC kampte met stagnatie en afnemende lezerstrouw. Marketing, sales en klantenservice leken op een dood spoor te zitten. Aan het begin van de corona-crisis pakt hij de marketing en sales radicaal anders aan: ‘the human touch’. Met het team werd één zeer ambitieus doel gesteld; de commerciële organisatie werd anders ingedeeld en achterhaalde werkwijzen doorbroken. De resultaten kwamen snel en waren ongekend: nieuwe initiatieven werden veel sneller geïmplementeerd en de ontwikkeling van nieuwe abonnees keerde: van daling naar spectaculaire groei.
Matthijs leert je waarom niet technologie maar wel de verbinding tussen mensen het verschil maakt bij digitalisering en innovatie. En dat dat niet ‘soft’ is, maar keihard resultaat oplevert: meer trouwe abonnees, klanten en waarde voor iedereen.
PROGRAMMA
18:00 Ontvangst met een hapje en een drankje
19:00 Start programma
# Introductie: Van digitale transformatie naar digitale renovatie
# Inleiding: ‘The Human Touch’ door Matthijs van de Peppel
- Waarom oude strategieën niet meer werken
- Effectieve teams: teams verbinden met organisatiedoelen
- A-players hire A-players, B-players hire C-players
- Medewerkers motiveren: hiërarchie versus vrijheid
- Klantwaarde: focus op Customer Lifetime Value
# Thema’s bij klantgericht innoveren
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had. Daarom gaan we aan de hand van de input en leerervaringen bij NRC na hoe je klantgericht kunt innoveren: gericht op enerzijds korte termijn resultaten in de markt en anderzijds duurzame verandering in je organisatie
- Okee, je hebt met z’n allen een mooie purpose opgesteld …
Hoe maak je het relevant voor medewerkers en teams? - Gewoon innoveren of klantgericht innoveren
Waar zit het verschil?
Hoe houd je tijdens verandering focus op de klant? - Met ‘prima’ medewerkers ga je het verschil niet maken
Hoe kom je van ‘prima’ medewerkers naar geweldige teams? - Harde resultaten?
Hoe stuur je op resultaten … én motiveer je je mensen? - De klant is geen koning …
Klanten tevreden op korte termijn? Of klanten aan je binden op langere termijn
# Wrap up: wat we geleerd en ontleerd hebben
21:00 Borrel
Deze sessie vindt plaats op ons kantoor in Utrecht.
Voor wie?
Deze sessie is interessant voor iedereen die zich in een commerciële omgeving bezighoudt met klantgerichte innovatie
- Commerciële directie/management
- Business unit directie
- Directie/management klantenservice
- Operations / IT-development
- Private equity/investment managers
Boek: Mensenwerk
Met Fairchild mochten wij Matthijs helpen bij de transformatie van NRC: in de markt en de organisatie. Hij schreef onder meer daarover een boek: Mensenwerk. Daarin staan de onverwachte lessen die hij leerde bij de digitale transformatie bij NRC Media. Inclusief de ‘Doorbraakmethode’ die wij bij Fairchild gebruiken om de verandering te versnellen.
Een tipje van de sluier: slim gebruik van data en nieuwe technologie waren weliswaar belangrijk, maar niet de kern van de het succes. Die bleek te liggen in de verbinding tussen mensen binnen en buiten de organisatie.
Interesse in het boek? Laat het ons weten, we sturen je graag een exemplaar.
Meer weten of een uitnodiging ontvangen?
Laat dat dan weten via onderstaande button.